tisdag 22 mars 2011

På tal om O..

På tal om O hittade jag nyss bilder på en "vette"möss-modell jag gjorde för många år sen. Också detta ett helt egenkonstruerat mönster. Använde mig av velour och fodrade med trikåtyg, men borde funka lite bra med utsida av tex. fleece. Jag sydde massvis av denna modell i alla möjliga färgkonstallationer. Det finns ju ingen hejd på färgkombinationerna om man har lite fantasi. :)
Nu när det vankas knattar mest överallt i närmaste omgivningen är det nog dags att damma av mitt gamla mönster..

Dessa bilder är tagna för fyra år sen. Här var Oskar liten som sagt. Den turkosa mössan längst ner var en present till en nyfödd.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken snygg mössmodell! Du får jättegärna lägga till min blogg i din lista, jag har lagt till din i min!

Anna Mustonen sa...

Oooh! Så snygga! Jag sydde sånna till min son när han var bäbis, måste ha vart bland det första i barnklädesväg jag sydde. Det var mönster i någon tidning tror jag... Ingelise?

Sandra sa...

Ingen aning Anna, jag ritade mitt själv. :)

10 kilo innan jul!

LilySlim Weight loss tickers