söndag 20 mars 2011

Lilla O:s "rum".

När man är något trångbodd (trots hus) får man ta tillvara på alla vrår och hörn man har.
För ett år sen när O började fråga om ett eget rum, fick han därför ett ovanför trappen. :D
(Han delade tidigare med sin syster. Bilder från hur vi löste det kan jag visa vid senare tillfälle.)
Då jag inte hittade nån tapet jag kände för blev det en enkel lösning med barntyg från ikea, strykjärn och häftpistol. Trofasten fick ny färg och nya lådor. Mattan är från rusta och kostade inte många kronor heller. Resultatet blev riktigt bra tycker jag. Och O, han är nöjd fortfarande..


3 kommentarer:

Niccan sa...

Jättefint! Men slogs av hur vanskligt det såg ut med hyllan vid trappräcket. Vi har en likadan hylla och alla våra ungar har fått för sig att det är en klätterställning som det ska klättras på. Ser ju ut som en trappa.

Sandra sa...

Jag har haft turen(?) att ha lugna barn, som istället för att springa, klättra, hoppa etc. sitter och läser eller pysslar istället. Förstår precis hur du menar, men den blir inte klättrad på.:)
"Rummet" är så litet att det inte leks där, bara sovs och förvaras leksaker.

C sa...

Hälsa Vovven på sängen!

10 kilo innan jul!

LilySlim Weight loss tickers