Sambon har dragit väg på hockey/middag/fest med sitt jobb och ska bli borta hela kvällen. Som tur är kommer min fina vän L hit och pusslar med mig så jag slipper bli totalt uttråkad när ungarna gått och lagt sig för kvällen.
L har beställt en mössa av mig för ett bra tag sen så jag ska se till att göra den färdig tills hon kommer.
Min fina L, jag är så glad att jag har dig. <3
lördag 26 mars 2011
fredag 25 mars 2011
Äntligen helg!
Jobbat hela långa dagen, men den gick otroligt snabbt då jag inte vart sysslolös ens en sekund. Älskar såna dagar! Efter jobbet stressade jag hem och fixade käk åt K och sen bar det iväg till ridningen.
Idag fick hon rida HP som är en riktig sötnos. Gammal i gemet med sina 17 år på nacken men oj vilken rar liten ponny han är. <3 Kolla in honom själva här!
De fick lära sig att skritta och trava i fältsits, för nästa gång ska de prova att skritta över bommar. Hon lär ha träningsvärk imorrn för hon var grymt trött i benen efteråt. Lillsnuttan.
O har varit med sin moster hela dagen, hälsat på sin mormor, ätit på McDonalds och fått en leksak. Han har med andra ord haft riktigt quality-time med henne. Skönt, det behövde han!
Bilden är lånad från http://www6.idrottonline.se/LuleaRK-Ridsport/Ridskolan/Ridskolansponnyer/HighPower/
Idag fick hon rida HP som är en riktig sötnos. Gammal i gemet med sina 17 år på nacken men oj vilken rar liten ponny han är. <3 Kolla in honom själva här!
De fick lära sig att skritta och trava i fältsits, för nästa gång ska de prova att skritta över bommar. Hon lär ha träningsvärk imorrn för hon var grymt trött i benen efteråt. Lillsnuttan.
O har varit med sin moster hela dagen, hälsat på sin mormor, ätit på McDonalds och fått en leksak. Han har med andra ord haft riktigt quality-time med henne. Skönt, det behövde han!
Bilden är lånad från http://www6.idrottonline.se/LuleaRK-Ridsport/Ridskolan/Ridskolansponnyer/HighPower/
torsdag 24 mars 2011
Nya tygerna.
Blev en bild där de hänger på tork. Molntygen känner väl de flesta igen? Fanns i många fina färger att välja på, men rött som jag egentligen var ute efter var slut och det turkosa fannas bara en liten snutt av, så det fick bli blått och lila istället. De andra två tygerna hittade jag bland stuvarna. Det rosa med hjärtan är i supermjuk bomullsribb och det vit/turkos/rosa mönstrade är bomullsjersey. (Tycker inte det riktigt kommer fram på bilden hur fint det är, men det kommer bli så bra i en sommarklänning.)
Muddväven skippar jag att visa. Den kommer ni se så småningom iallafall.
Muddväven skippar jag att visa. Den kommer ni se så småningom iallafall.
So much for that..
Mmm.. skulle ju duktigt sy klart det lilla ufot, men jag klantar mig naturligtvis och syr knapphål på fel ställe. Skulle jag fortsatt att kanta och sy i knappar (på fel ställe) skulle den ändå inte bli så som det hade varit tänkt från början så ja.. jag gav upp. Och nu är ufot begravt i sophögen. Lika bra det.
Surar..
Sa jag att jag råkat beställa dubbla uppsättningar med bläckpatroner också? Suck och stön. Inte min dag idag.
Surar..
Sa jag att jag råkat beställa dubbla uppsättningar med bläckpatroner också? Suck och stön. Inte min dag idag.
onsdag 23 mars 2011
Bild på ufot.
En vändbar förklädesklänning med kryss i ryggen. Har helt glömt bort vilken storlek jag gjorde den, men jag tippar på 86 cirkus. Nu har jag iallafall inhandlat kantband så nu SKA den bli klar.
Uppdaterat mig..
Blev ingen tur till stan igår, däremot idag. Min snälla syster agearde privatchaufför och skjutsade runt mig på alla möjliga ställen. Stackarn. :/ Hämtade bland annat ut ett jättepaket på DHL. Fullt av nya 1000- och 2000-bitars pussel. Är ju en riktig pusselnörd, tur att bästisen har samma intresse. Haha.
En sväng till Ohlsson vart det också. Köpte dock inte lika mycket som jag tänkt mig, skattebeskedet vart inte direkt glatt om man säger så, men lite grann blev det ändå. Bilder kommer när jag kommer hem från jobbet.
Både på pusslen och nya tygerna.
Tillägg: Glömde ju naturligtvis fota innan jag ivrigt slängde in tygerna i tvättmaskinen så bilder blir först imorrn, när de har torkat.
En sväng till Ohlsson vart det också. Köpte dock inte lika mycket som jag tänkt mig, skattebeskedet vart inte direkt glatt om man säger så, men lite grann blev det ändå. Bilder kommer när jag kommer hem från jobbet.
Både på pusslen och nya tygerna.
Tillägg: Glömde ju naturligtvis fota innan jag ivrigt slängde in tygerna i tvättmaskinen så bilder blir först imorrn, när de har torkat.
tisdag 22 mars 2011
Ufon, don't you just hate em?
Jag vet inte hur det är med er, men jag har en hel hög ufon liggandes här hemma som visst aldrig blir färdiga.
Ibland kan det vara så fånigt att det bara saknas nån liten mudd, eller ett litet sprätt och en ny söm. Eller kanske som mitt värsta ufo, som har gett mig onda ögat i fem (5!) år nu. Den behöver bara nya "fina" knapphål, knappar och lite kantband runt om. Inte särskilt svårt med andra ord. Kanske jag skulle ta mig tid att göra den färdig ändå? Så en av dom där taggarna som gnager en släpper.
Bild kommer senare.
Ibland kan det vara så fånigt att det bara saknas nån liten mudd, eller ett litet sprätt och en ny söm. Eller kanske som mitt värsta ufo, som har gett mig onda ögat i fem (5!) år nu. Den behöver bara nya "fina" knapphål, knappar och lite kantband runt om. Inte särskilt svårt med andra ord. Kanske jag skulle ta mig tid att göra den färdig ändå? Så en av dom där taggarna som gnager en släpper.
Bild kommer senare.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
